rodin |
Administrator |
|
|
Dołączył: 28 Paź 2009 |
Posty: 53 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce |
|
|
 |
 |
 |
|
Statut
Statut Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Statut określa cele, zasady działania członków Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach.
2. Użyte w Statucie Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach sformułowania oznaczają:
1. Prezydent - Prezydenta Miasta Kielce,
2. Młodzieżowa Rada - Młodzieżową Radę Miejską w Kielcach,
3. Przewodniczący - Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach,
4. Wiceprzewodniczący - Wiceprzewodniczącego Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach,
5. Prezydium - Prezydium Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach,
6. Statut - Statut Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach,
7. Ordynacja - Ordynację Wyborczą Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach stanowiącą Załącznik nr 2 do uchwały nr ... z dnia ... Rady Miejskiej w Kielcach,
3. Młodzieżowa Rada jest reprezentacją uczniów kieleckich szkół ponadgimnazjalnych z terenu Miasta Kielce, kończących się egzaminem dojrzałości.
4. Podstawą działalności Młodzieżowej Rady jest praca społeczna członków Młodzieżowej Rady wybieranych zgodnie z Ordynacją Wyborczą Młodzieżowej Rady.
5. Siedzibą Młodzieżowej Rady jest Miasto Kielce.
6. Sesje Młodzieżowej Rady i posiedzenia jej komisji odbywają się w siedzibie Urzędu Miasta Kielce lub w innym miejscu wyznaczonym przez Przewodniczącego Młodzieżowej Rady.
7. Młodzieżowa Rada jest organem apolitycznym, niezwiązanym z żadną partią polityczną lub ugrupowaniem politycznym.
8. Kadencja Młodzieżowej Rady trwa jeden rok. Długość kadencji jest liczona od daty pierwszej Sesji.
ROZDZIAŁ II
CELE I ŚRODKI DZIAŁANIA
§ 2
Celem działania Młodzieżowej Rady jest:
1. reprezentowanie interesów młodzieży wobec instytucji samorządowych i pozarządowych,
2. działanie na rzecz obrony praw i godności ucznia,
3. kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych,
4. kształtowanie i utrwalanie postaw demokratycznych oraz wyrabianie umiejętności podejmowania decyzji w określonych obszarach zagadnień,
5. zapewnienie możliwości uczestnictwa młodzieży w procesie podejmowania decyzji bezpośrednio wpływających na sposób i jakość jej życia,
6. promocja kultury, w szczególności tworzonej przez ludzi młodych i do nich adresowanej,
7. działanie na rzecz integracji i współpracy środowisk młodzieżowych i twórczych.
§ 3
Młodzieżowa Rada realizuje swoje cele poprzez:
1. inicjowanie działań dotyczących życia młodych ludzi w mieście, a w szczególności w zakresie nauki, kultury, sportu i ochrony środowiska,
2. działalność doradczą, dotyczącą spraw mających wpływ na warunki rozwoju młodego pokolenia, a zwłaszcza dotyczące nauki, kultury, sportu i ochrony środowiska,
3. uczestnictwo przedstawicieli Młodzieżowej Rady w posiedzeniach komisji Rady Miejskiej w Kielcach, na których omawiane są sprawy mające wpływ na warunki rozwoju młodzieży w zakresie nauki, kultury, sportu i ochrony środowiska,
4. udzielanie pomocy i podejmowanie interwencji w przypadku zagrożenia praw ucznia i swobód obywatelskich,
5. organizowanie imprez i spotkań propagujących cele Młodzieżowej Rady,
6. współpracę z samorządami uczniowskimi,
7. koordynację i inspirację inicjatyw młodych ludzi,
8. prowadzenie działalności informacyjno-doradczej,
9. organizowanie szkoleń dla młodzieży.
§ 4
1. Środki na realizację celów statutowych Młodzieżowej Rady są zarezerwowane w budżecie Miasta Kielce.
2. Dysponentem środków, o których mowa w ust. 1 jest Biuro Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta Kielce.
§ 5
1. Nadzór nad działalnością Młodzieżowej Rady na podstawie kryterium zgodności z prawem sprawuje Rada Miejska w Kielcach.
2. Przewodniczący Młodzieżowej Rady zobowiązany jest do przedłożenia Prezydentowi oraz Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Kielcach uchwał Młodzieżowej Rady w ciągu 3 dni od dnia ich podjęcia.
3. Rada Miejska w Kielcach uchyla sprzeczną z prawem uchwałę Młodzieżowej Rady w ciągu 60 dni od jej przedłożenia.
ROZDZIAŁ III
STRUKTURA ORGANIZACYJNA MŁODZIEŻOWEJ RADY
§ 6
1. Młodzieżowa Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego i 3 Wiceprzewodniczących, którzy wchodzą w skład Prezydium Młodzieżowej Rady. Prezydium Młodzieżowej Rady działa na podstawie Statutu.
2. Młodzieżowa Rada wybiera członków Prezydium bezwzględną większością głosów.
3. Prezydium wybierane jest na pierwszej sesji Młodzieżowej Rady, na okres kadencji Młodzieżowej Rady.
4. Młodzieżowa Rada może odwoływać członka Prezydium lub cały skład Prezydium na wniosek 1/4 swojego składu większością 2/3 głosów w głosowaniu tajnym.
5. Wniosek o odwołanie członka Prezydium lub całego Prezydium Młodzieżowa Rada rozpatruje na sesji następnej po sesji na której złożony został wniosek.
6. Odwołany członek Prezydium lub całe Prezydium pełni swoje obowiązki do czasu powołania nowego członka lub Prezydium.
7. Prezydium ustępującej kadencji pełni swoje obowiązki do czasu powołania Prezydium kolejnej kadencji.
8. Członek Prezydium może zrezygnować z pełnionej funkcji w Prezydium. Na jego miejsce Młodzieżowa Rada wybiera nową osobę zgodnie z ust.2.
§ 7
1. Prezydium Młodzieżowej Rady składa na pierwszej sesji od sesji, na której zostało wybrane plan działania Rady i Prezydium.
2. Na ostatniej sesji w kadencji Młodzieżowej Rady Prezydium składa sprawozdanie z realizacji planu działania Rady i Prezydium.
3. Młodzieżowa Rada zatwierdza sprawozdanie z realizacji planu działania Rady i Prezydium.
§ 8
Do zadań Prezydium należy w szczególności:
1. przygotowanie projektów uchwał Młodzieżowej Rady w sprawach dotyczących młodzieży,
2. określenie sposobu wykonania uchwał,
3. realizacja uchwał Młodzieżowej Rady,
4. utrzymywanie kontaktu z Radą Miejską w Kielcach.
§ 9
1. Do kompetencji Przewodniczącego Młodzieżowej Rady należy:
1. kierowanie bieżącymi sprawami Młodzieżowej Rady, organizowanie pracy Prezydium oraz reprezentowanie Młodzieżowej Rady na zewnątrz,
2. zwoływanie sesji Młodzieżowej Rady, przygotowywanie porządku dziennego obrad, przewodniczenie obradom,
3. składanie Młodzieżowej Radzie sprawozdań ze swojej działalności międzysesyjnej.
2. Przy równym rozkładzie głosów w głosowaniu wewnątrz Prezydium Przewodniczący ma decydujący głos.
§ 10
1. Do kompetencji Wiceprzewodniczących Młodzieżowej Rady należy m.in.:
1. koordynacja działań komisji Młodzieżowej Rady,
2. w razie nieobecności Przewodniczącego kierowanie obradami Młodzieżowej Rady,
3. informowanie środków masowego przekazu o poczynaniach Młodzieżowej Rady.
2. Szczegółowe kompetencje poszczególnych Wiceprzewodniczących określa Prezydium Młodzieżowej Rady.
§ 11
1. Do pomocy w wykonywaniu swych zadań Młodzieżowa Rada powołuje stałe i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot ich działania oraz skład osobowy.
2. Młodzieżowa Rada zatwierdza skład komisji na pierwszej sesji Rady.
3. Młodzieżowa Rada wybiera przewodniczącego komisji na wniosek komisji.
4. Członkowie komisji wybierają ze swojego składu sekretarza komisji w głosowaniu tajnym.
5. Komisje przedkładają Młodzieżowej Radzie plany pracy oraz sprawozdania z działalności.
6. W przypadku złożenia rezygnacji z członkostwa w komisji Młodzieżowa Rada podejmuje uchwałę o przyjęciu rezygnacji i zwolnienie członka Młodzieżowej Rady z obowiązku pracy w komisji.
7. Prezydium Młodzieżowej Rady może powołać zespoły doradcze określając ich skład i kompetencje.
§ 12
Powołuje się następujące komisje stałe Młodzieżowej Rady:
1. Komisję Edukacji i Kultury,
2. Komisję Sportu i Turystyki,
3. Komisję Ochrony Środowiska,
4. Komisję Współpracy Ogólnopolskiej i Międzynarodowej.
§ 13
Do zadań komisji stałych należy:
1. praca merytoryczna i koncepcyjna w zakresie spraw, dla których komisja została powołana,
2. opiniowanie i rozpatrywanie spraw przekazanych komisji.
§ 14
1. Przewodniczący komisji są zobowiązani do wzajemnego informowania się o sprawach będących przedmiotem zainteresowania więcej niż jednej komisji.
2. Realizacja postanowienia zawartego w ust. 1 następuje poprzez:
1. wspólne posiedzenia komisji,
2. udostępnianie własnych opracowań i analiz,
3. powoływanie zespołów do rozwiązywania określonych problemów.
3. Pierwsze posiedzenie komisji zwołuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Młodzieżowej Rady.
§ 15
1. Komisja jest władna do podejmowania stanowiska w sprawach, które należą do jej kompetencji, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej połowa członków komisji.
2. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów.
3. Prawo zwoływania posiedzenia komisji przysługuje jej przewodniczącemu i Przewodniczącemu Młodzieżowej Rady. Posiedzenie komisji jest zwoływane także na wniosek co najmniej 1/2 jej członków.
ROZDZIAŁ IV
CZŁONKOWIE MŁODZIEŻOWEJ RADY
§ 16
Członkiem Młodzieżowej Rady może być każda osoba uczęszczająca do szkoły określonej §1 ust.3, która nie ukończyła 20 roku życia w dniu wyborów.
§ 17
Członek Młodzieżowej Rady ma prawo do:
1. zgłaszania postulatów i inicjatyw,
2. składania interpelacji w istotnych sprawach związanych z działalnością Młodzieżowej Rady,
3. uzyskania każdej informacji dotyczącej prac Młodzieżowej Rady,
4. domagania się wniesienia pod obrady sesji spraw, które uważa za pilne i uzasadnione, zwłaszcza tych, które wynikają z postulatów i skarg wyborców.
§ 18
Członek Młodzieżowej Rady ma obowiązek:
1. przestrzegać postanowień Statutu i uchwał Młodzieżowej Rady,
2. brać udział w realizacji zadań Młodzieżowej Rady,
3. uczestniczyć w sesjach Młodzieżowej Rady, zebraniach roboczych,
4. uczestnictwa w pracach co najmniej jednej dowolnie przez siebie wybranej komisji,
5. informować swoich wyborców o działalności Młodzieżowej Rady, w szczególności poprzez składanie Samorządowi Szkolnemu własnej szkoły kwartalnych sprawozdań z prac w Młodzieżowej Radzie,
6. przedstawiać wnioski swoich wyborców na sesjach Młodzieżowej Rady,
7. przedkładać Prezydium Młodzieżowej Rady usprawiedliwienia w razie nieobecności na posiedzeniu Rady w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia posiedzenia,
8. powiadamiać Przewodniczącego Młodzieżowej Rady o zmianie miejsca zamieszkania i nauki.
§ 19
1. Członek Młodzieżowej Rady ma obowiązek brać udział w pracach wybranych przez siebie komisji.
2. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć członkowie Młodzieżowej Rady nie będący członkami danej komisji. Mogą oni zabierać głos w dyskusji i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu.
3. Członek Młodzieżowej Rady może być członkiem nie więcej niż dwóch stałych komisji.
§ 20
1. Młodzieżowa Rada może podjąć uchwałę o wygaśnięciu mandatu członka Młodzieżowej Rady w sytuacjach, o których mowa w Ordynacji Wyborczej do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kielcach.
2. Członek Młodzieżowej Rady ma prawo rezygnacji z pełnionej funkcji oraz prawo zrzeczenia się mandatu w czasie trwania kadencji. Tryb rezygnacji określa Ordynacja.
ROZDZIAŁ V
PRZYGOTOWANIE SESJI MŁODZIEŻOWEJ RADY
§ 21
1. Przewodniczący przygotowuje sesje Młodzieżowej Rady.
2. Przewodniczący Młodzieżowej Rady zwraca się do przewodniczących komisji Młodzieżowej Rady oraz do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kielcach i Prezydenta z wnioskiem o wskazanie spraw, które powinny znaleźć się w porządku obrad zwoływanej sesji.
3. Przewodniczący Młodzieżowej Rady ustala porządek obrad określając miejsce, dzień i godzinę rozpoczęcia sesji. Przy podejmowaniu decyzji o zwołaniu sesji powinny być gotowe projekty uchwał, które będą przedmiotem obrad, a także materiały niezbędne członkom Młodzieżowej Rady.
§ 22
Ramowy porządek obrad Młodzieżowej Rady na sesji winien być następujący:
1. przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Młodzieżowej Rady,
2. informacje i komunikaty Przewodniczącego,
3. uchwały, sprawy problemowe i sprawozdania,
4. sprawy różne i wolne wnioski,
5. interpelacje i zapytania członków Młodzieżowej Rady.
§ 23
1. Sesję Młodzieżowej Rady zwołuje Przewodniczący Młodzieżowej Rady.
2. Pierwszą sesję Młodzieżowej Rady w kadencji zwołuje /z zachowaniem §21/ Przewodniczący Rady Miejskiej w Kielcach we współpracy z Przewodniczącym Młodzieżowej Rady ustępującej kadencji.
3. O zwołaniu sesji powiadamia się członków Młodzieżowej Rady co najmniej na 7 dni przed terminem. Wraz z zawiadomieniem członkowie Młodzieżowej Rady otrzymują porządek obrad, projekty uchwał i materiały związane z przedmiotem sesji.
4. W razie niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 2, Młodzieżowa Rada może podjąć uchwałę o odroczeniu sesji i wyznaczyć nowy termin jej odbycia.
5. Wniosek o odroczenie sesji może być zgłoszony tylko na początku obrad.
ROZDZIAŁ VI
OBRADY
§ 24
1. Obrady Młodzieżowej Rady są jawne. Przewodniczący podaje do publicznej wiadomości w środkach masowego przekazu termin, miejsce i przedmiot obrad co najmniej na 3 dni przed sesją.
2. Sesje Młodzieżowej Rady odbywają się nie rzadziej niż raz na kwartał.
3. Publiczność oraz przedstawiciele środków masowego przekazu mają prawo przebywać tylko w miejscu do tego przeznaczonym.
§ 25
1. Sesję otwiera Przewodniczący lub w razie jego nieobecności jeden z Wiceprzewodniczących. W trakcie sesji Przewodniczący może przekazać przewodniczenie obradom Wiceprzewodniczącemu.
2. Po stwierdzeniu prawomocności obrad /quorum/ Przewodniczący przedstawia porządek obrad.
3. W przypadku stwierdzenia braku quorum, Przewodniczący przerywa sesję i wyznacza termin następnego posiedzenia z pominięciem wymogów określonych w § 23 ust. 2 Statutu. Nazwiska członków Młodzieżowej Rady, którzy bez usprawiedliwienia opuścili salę w trakcie obrad wpisuje się do protokółu.
§ 26
1. Przewodniczący prowadzi obrady według porządku obrad.
2. Przewodniczący udziela głosu Prezydentowi, radnym Rady Miejskiej w Kielcach, przewodniczącym komisji Młodzieżowej Rady, członkom Młodzieżowej Rady oraz innym osobom w kolejności zgłoszeń. W uzasadnionych przypadkach może udzielić głosu poza kolejnością.
3. Członek Młodzieżowej Rady pragnący zabrać głos w dyskusji wpisuje się na listę mówców najpóźniej przed rozpoczęciem obrad w danym punkcie.
4. Czas wystąpień nie może przekroczyć 10 minut.
5. Oprócz zabrania głosu, członek Młodzieżowej Rady w tym samym punkcie obrad ma prawo do jednej repliki i zadawania pytań.
6. Zabieranie głosu „ad vocem” odbywa się poza kolejnością zgłoszeń. W tym przypadku członek Młodzieżowej Rady ma prawo jednej wypowiedzi nie przekraczającej 3 minut.
7. Po stwierdzeniu, że lista mówców została wyczerpana, Przewodniczący udziela głosu tylko w sprawach wniosków formalnych dotyczących trybu głosowania.
§ 27
1. Przewodniczący obrad czuwa nad sprawnym przebiegiem obrad.
2. Jeżeli treść lub sposób wystąpienia albo zachowania członka Młodzieżowej Rady w oczywisty sposób zakłóca porządek obrad, bądź uchybia powadze sesji, Przewodniczący przywołuje członka Młodzieżowej Rady „do porządku” a gdy przywołanie nie odniosło skutku może odebrać mu głos. Fakt taki odnotowuje się w protokóle sesji.
3. Postanowienia ust. 2 stosuje się także do wystąpień osób spoza Młodzieżowej Rady.
4. Przewodniczący może nakazać opuszczenie sali przez osoby spoza Młodzieżowej Rady, które zachowaniem swoim zakłócają porządek obrad, bądź naruszają powagę sesji.
§ 28
1. Z każdej sesji Młodzieżowej Rady sporządza się protokół, który powinien zawierać:
1. numer protokółu,
2. datę i miejsce posiedzenia oraz numery podjętych uchwał,
3. stwierdzenie prawomocności posiedzenia,
4. nazwiska nieobecnych członków Młodzieżowej Rady,
5. stwierdzenie przyjęcia protokółu z poprzedniej sesji,
6. porządek obrad,
7. przebieg obrad, streszczenie przemówień i dyskusji oraz teksty zgłoszonych i uchwalonych wniosków,
8. czas trwania posiedzeń,
9. podpisy Przewodniczącego i protokolanta.
2. Protokoły numeruje się cyframi rzymskimi, a uchwały arabskimi.
3. Nowa numeracja zaczyna się z początkiem każdej kadencji Młodzieżowej Rady.
4. Protokół przyjmuje się na następnej sesji. Uwagi do protokółu, zgłoszone przez członków Młodzieżowej Rady, uwzględnia się przez sporządzenie załączników do protokółu zawierających sprostowania bądź uzupełnienia.
5. Członek Młodzieżowej Rady oraz każdy uczestnik posiedzenia biorący udział w dyskusji może nie później niż do dnia rozpoczęcia następnej sesji Młodzieżowej Rady złożyć poprawki do protokołu. O przyjęciu lub odrzuceniu poprawki Młodzieżowa Rada rozstrzyga bez dyskusji. Protokół do którego nie wniesiono poprawek uważa się za przyjęty.
§ 29
1. Kopie protokołu z obrad po przyjęciu go przez Młodzieżową Radę niezwłocznie są przesyłane Prezydentowi oraz Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Kielcach.
2. Uchwały podjęte przez Młodzieżową Radę muszą być przekazane Prezydentowi oraz Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Kielcach w ciągu 3 dni po posiedzeniu.
3. Protokoły z obrad Młodzieżowej Rady przechowuje się w Biurze Rady Miejskiej.
§ 30
Po wyczerpaniu porządku obrad, Przewodniczący kończy sesję.
§ 31
Warunki organizacyjne niezbędne dla prawidłowej pracy Młodzieżowej Rady na sesji, dotyczące miejsca obrad oraz bezpieczeństwa członków Młodzieżowej Rady i innych uczestników sesji, a także porządku po jej zakończeniu - zapewnia Prezydent.
ROZDZIAŁ VII
UPRAWNIENIA CZŁONKA MŁODZIEŻOWEJ RADY NA SESJI
§ 32
1. Członek Młodzieżowej Rady ma prawo zgłaszać w trakcie sesji wnioski formalne, których przedmiotem mogą być w szczególności:
1. sprawdzenie quorum,
2. zdjęcie określonego punktu z porządku obrad,
3. zakończenie dyskusji, przy czym wniosku tego nie może składać osoba na zakończenie swojej wypowiedzi,
4. przeliczenie głosów,
5. zamknięcie listy mówców,
6. ograniczenie czasu wypowiedzi dyskutantów.
2. Przewodniczący poddaje wniosek pod głosowanie. W dyskusji nad wnioskiem formalnym dopuszcza się jedną wypowiedź „za” i jedną „przeciw”.
§ 33
1. Wnioski merytoryczne członek Młodzieżowej Rady może składać tylko w odniesieniu do problematyki będącej aktualnie przedmiotem obrad lub w punkcie „wolne wnioski”. Wniosek winien być przedłożony Przewodniczącemu na piśmie /w trakcie obrad lub przed rozpoczęciem sesji/ i krótko uzasadniony.
2. Wnioski merytoryczne powinny zawierać jasno określony postulat oraz ewentualny sposób realizacji i wykonawcę.
3. Wnioski podlegają głosowaniu.
4. Przewodniczący może przyjąć wystąpienie członka Młodzieżowej Rady nie wygłoszone na sesji do protokółu sesji, informując o tym Młodzieżową Radę.
ROZDZIAŁ VIII
UCHWAŁY I INNE AKTY MŁODZIEŻOWEJ RADY
§ 34
1. Młodzieżowa Rada na sesji podejmuje:
1. uchwały,
2. stanowiska,
3. rezolucje i apele.
2. W uchwałach Młodzieżowa Rada ustala sposoby rozwiązywania zagadnień lub zajmuje stanowiska w sprawach będących przedmiotem obrad.
3. W sprawach ogólnospołecznych Młodzieżowa Rada podejmuje rezolucje lub apele.
§ 35
1. Uchwały są odrębnymi dokumentami zawierającymi:
1. tytuł, datę i numer,
2. podstawę prawną,
3. ścisłe określenie przedmiotu, środków realizacji, organów odpowiedzialnych za nadzór nad jej realizacją,
4. przepisy przejściowe i derogacyjne,
5. termin wejścia w życie,
6. uzasadnienie.
2. Uchwałę podpisuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący, który przewodniczył obradom.
§ 36
Uchwała może być znowelizowana w tym samym trybie w jakim była uchwalona.
ROZDZIAŁ IX
TRYB GŁOSOWANIA
§ 37
1. W głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Młodzieżowej Rady, podejmowane są uchwały, wnioski, stanowiska, rezolucje i apele.
2. Głosowania personalne odbywają się w trybie tajnym.
§ 38
1. Zwykła większość głosów jest to taka liczba głosów „za”, która przewyższa co najmniej o jeden głos liczbę głosów „przeciw”.
2. Bezwzględna większość głosów oznacza, iż wymagana jest liczba głosów „za” przewyższająca co najmniej o jeden pozostałe oddane głosy („przeciw” i „wstrzymuję się”).
§ 39
1. W głosowaniu jawnym członkowie Młodzieżowej Rady głosują przez podniesienie ręki lub kartami do głosowania w głosowaniu imiennym. Za głosy oddane uznaje się te, które oddano „za”, „przeciw” i „wstrzymuję się”.
2. Młodzieżowa Rada, na wniosek co najmniej 1/4 członków Młodzieżowej Rady może wprowadzić głosowanie imienne.
3. Głosowanie imienne odbywa się przez użycie kart do głosowania podpisanych imieniem i nazwiskiem.
4. W głosowaniu tajnym członkowie Młodzieżowej Rady głosują kartami.
5. Przy głosowaniach, o których mowa w ust. 3 i 4, za głosy ważne uznaje się te które oddano „za” lub „przeciw” lub „wstrzymuję się”.
6. Karty do głosowania imiennego stanowią załącznik do protokółu z zaznaczeniem, do którego punktu porządku obrad się odnosi.
§ 40
1. Głosowanie jawne przeprowadza Przewodniczący przy pomocy Wiceprzewodniczących.
2. Głosowanie imienne i tajne przeprowadza komisja skrutacyjna, powołana na sesji spośród członków Młodzieżowej Rady. Komisja skrutacyjna składa się z przewodniczącego i co najmniej 2 członków. |
|